12 April 2010

Island!

Jeg har vært på Island med geografi klassen min!

The Blue Lagoon! Amazing place, I wouldn't mind visiting there again!

Our room at the hostel in Reykjavik

Icelandic money (kroner)

Tingvallir, in southwest iceland, where the rock is separating 19 millimeters every year.



Big car..lol

Gullfoss, waterfall

me and anette


The Geysirs! I never would have thought I would see a real geysir in my whole life! It was very cool hahaha
I never got a picture when it was all the way up in the sky, but the explosion was huge!

Another waterfall, I am not sure what the name is

I don't know what to call this place, but it was pretty cool

Bathroom sign, I thought it was funny

Food we got one night

In the city! Downtown Reykjavik



I believe this is Myrdalsjøkull, a river where they can tell when a volcano is going to erupt by the stuff in the water.


I don't remember the name of this waterfall! grrr


Reynisfjara Beach in Vik, Iceland. Its a black sand beach, pretty cool!





The glacier, yet again I never thought I would ever see a real glacier, in person. It was amazing.







Our guide and my teacher!


On the buss...hahaha

another breathtaking waterfall. it was amazing because there was a rainbow on the left, and we got to walk all the way around it, and of course got soaked, but it was definitely worth it!


In the town again..



The power plant


More pictures, I forget where these were taken



So much wind!



The church downtown

Jeg hadde det veldig bra på Island, og er veldig glad jeg kom til å reise dit! Nå har jeg vært i 3 land: USA, Norge og Island! =]


5 comments:

  1. Hei!
    Jeg er en norsk jente som liker å lese bloggen din, er så morsomt :)

    ReplyDelete
  2. Kjempe fine bilder!
    bra dere kom dere hjem før vulkanutbruddet ;)

    ReplyDelete
  3. heliggris. dra til island på skole tur!
    grr. sikkelig misunnelig.
    you lucky bastard!
    unnskyld at jeg kansje var litt sur før da du skrev bare på engelsk, noen lærer språk fort og noen lærer sakte, sånn er den saken.
    dessuten klager jeg ikke til june at hun skriver på norsk, så det var litt hyklersk av meg.
    mvh
    ivirig leser fra nord i nord.

    ReplyDelete
  4. jeg skulle skriv bare på norsk, fordi jeg liker å gjøre det, men da kan familien og venner min fra usa forstår ikke hva jeg skriv. derfor skriv jeg litt engelsk og litt norsk! også jeg skriver ikke så mye på bloggen min, jeg aldri har nok tid! Jeg bare har bilder, kanskje jeg skal skrive igjen snart, men jeg drar fra norge på slutten av mai på grunn av skole :( det er litt trist, men jeg gleder meg å være her for russtida og 17.mai =]

    ReplyDelete
  5. du skriver nå bra i alle fall.
    god helg.
    leser inord.

    ReplyDelete